האם דירוג של כוכב אחד מתוך חמש בקישור של אתר עסקי בגוגל, ללא תוספת מלל, עשוי להוות לשון הרע?
על-פי התשובה חיובית.
התיק התחיל במכתב התראה ששלח התובע, צלם במקצועו, כנגד חברה בתחום התאורה, אשר השתמשה בצילום של הצלם ללא רשותו ומבלי לתת לו קרדיט. בתגובה למכתב דירג מנהל החברה את התובע בכוכב אחד מתוך חמש בקישור האתר של התובע בגוגל.
כך נולדה תביעה שכללה שתי עילות – האחת בהפרת זכויות יוצרים, והשנייה בלשון הרע.
לגבי העילה בהפרת זכויות יוצרים, בית המשפט דחה את טענת הנתבעת כי צד ג' ביקש ממנה לפרסם את הצילום. נקבע כי היה על הנתבעת לברר את זהות הצלם ולברר האם הוא מסכים לשימוש בצילום. משהדבר לא נעשה נושאת הנתבעת באחריות להפרת זכויות יוצרים.
לגבי העילה בלשון הרע קבע בית המשפט כי הדירוג הנמוך שנתן מנהל הנתבעת לתובע מהווה, כשלעצמו, פרסום פוגעני. מנהל הנתבע לא היה לקוח של התובע. אין המדובר בהבעת דעה. הדירוג לא נגע לאיכות עבודתו של התובע, אלא נבע מרצון להשיב לתובע כגמולו בעקבות דרישתו לפיצוי בגין הפרת זכויות יוצרים.
בקביעת סכום הפיצוי בלשון הרע הביא בית המשפט בחשבון את העובדה כי מדובר בדירוג בלבד ללא מילים, שהוסר כעבור מספר שעות ותוקן לאחר מכן בדירוג מקסימלי בניסיון לתקן את העוולה.
רוצים להישאר מעודכנים?
עקבו אחרי הדף שלנו או הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו