חברה מסחרית צילמה ריהוט גן שהתקינה בחצר ביתם הפרטי של לקוחותיה, ופרסמה את הצילומים על גבי משאיות וברשתות חברתיות לצורך קידום מכירותיה.
בצילומים נראות הוויטרינות של סלון הבית, אולם הצילומים מתמקדים בריהוט הגן שהתקינה החברה ובמתחם הבריכה שבחצר הבית. בצילומים לא רואים את בעלי הבית או את בני משפחתם. כמו כן, כתובת הבית או מיקומו לא צוינו בפרסומי החברה. מי שאינו מכיר את הבית לא יקשר בהכרח בין הבית לבין הלקוחות.
הלקוחות הגישו תביעה נגד החברה בטענה שפרסום הצילומים מפר את פרטיותם.
החברה התגוננה, בין היתר, בטענה כי הצילומים צולמו מחוץ לבית ולא ניתן באמצעותם לזהות את ביתם של התובעים או את מיקומו. עוד טענה החברה כי התובעים ממילא פרסמו את ביתם באינסטגרם, ולכן אין פגיעה בפרטיותם.
בית המשפט קיבל את התביעה וקבע כי פרסום הצילומים מהווה פגיעה בצנעת חייהם האישיים של התובעים, עפ"י סע' 2(11) לחוק הגנת הפרטיות.
טענת הנתבעת כי חצר הבית חשופה וכל עובר אורח מזדמן יכול לצלמה מבחוץ נדחתה. נקבע כי לא ניתן לראות או לצלם את החצר מהרחוב, אלא רק מתוך הבית עצמו. עוד נקבע כי לא מדובר בצילומים שמראים רק את חזית הבית, אלא בצילומים שמראים גם חלק מפנים הבית – ויטרינת הסלון.
לגבי פרסום הבית באינסטגרם ע"י התובעים – נקבע כי חשבון האינסטגרם אינו פעיל למעט מספר תמונות שהועלו ע"י צד שלישי, ובנוסף נקבע כי אף אם התובעים ויתרו על פרטיותם בהיבטים מסוימים אין לייחס להם הסכמה גורפת לפרסום הפרטים הנוגעים לביתם.
רוצים להישאר מעודכנים?
עקבו אחרי הדף שלנו או הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו
לקריאת פסק הדין: