חברה בשם שיפודי הכיכר בע"מ, המפעילה מסעדה בבית שאן, רשמה בשנת 2006 את השם "שיפודי הכיכר" כסימן מסחר על שמה.
כפי שניתן לראות , מדובר בסימן מסחר מילולי בלבד, המורכב מצירוף של מילה גנרית נסמכת (שיפודי) ומילה מתארת סומכת (הכיכר), שהשילוב ביניהם יוצר שם שיכול להלום כל מסעדת גריל הממוקמת ליד כיכר כלשהי.
בחינה ערנית יותר של הבקשה לרישום הסימן היתה צריכה להביא לדחייתה כחסרת אופי מבחין.
אלא שלא כך קרה. הסימן עבר בשלום את הבחינה ונרשם.
התנאי היחיד שנקבע לרישום הסימן היה שהרישום אינו מקנה לחברה בלעדיות על המילה "שיפודי", אלא בהרכב הסימן.
המבחן של הסימן הגיע שנים רבות לאחר שנרשם.
החברה החליטה לתבוע מסעדה אחרת שנקראת "שיפודי הכיכר", הממוקמת בראשל"צ, בטענה כי השימוש שהמסעדה האחרת עושה בשם "שיפודי הכיכר" מהווה הפרת סימן מסחר וגניבת עין.
ביהמ"ש פסק כי השם "שיפודי הכיכר" לא רכש אופי מבחין המקושר אל התובעת בלבד. המילה "כיכר" נפוצה בקרב שמות של עסקים ומרכולים הנמצאים בסמוך לכיכרות, ואילו במילה "שיפודי" אין לתובעת בעלות.
מעבר לכך, המסעדה של הנתבע קדמה בזמן למסעדה של התובעת, ונקראת "שיפודי הכיכר" עוד לפניה ועוד בטרם נרשם הסימן.
גם המרחק הגיאוגרפי בין המסעדות והעדר סניפים נוספים, שולל את החשש כי לקוחות יתבלבלו בין המסעדות.
עצם הרישום אינו חזות הכל.
רוצים להישאר מעודכנים?
עקבו אחרי הדף שלנו או הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו
