האם סימן המסחר Tick different (בגופן מעוצב) של חברת Swatch, דומה עד כדי הטעיה לסימן המסחר THINK DIFFERENT של חברת Apple?
חברת Apple סברה שכן והגישה התנגדות לרישום הסימן Tick different.
סגנית רשם סימני המסחר חשבה אחרת ודחתה את ההתנגדות.
לגבי מבחן המראה והצליל – נקבע כי המילה DIFFERENT אמנם משותפת לשני הסימנים, אך את מירב תשומת הלב יש למקד בהשוואת המילים הראשונות של הסימנים, שכן בהן ממוקדת תשומת ליבו של הצרכן. השוואה זו מעלה כי המילה Tick שונה הן במראה והן בצליל שלה מהמילה THINK.
לגבי מבחן סוג הסחורות – נקבע כי קיים דמיון רב בכל הקשור למוצרים שבקשר אליהם נעשה שימוש בסימנים (בין היתר, תוכנות).
לגבי מבחן "השכל הישר" – נקבע כי הרעיונות שהסימנים מגלמים שונים מהותית האחד מהשני. בעוד שהמילה TICK מרמזת על תקתוק השעון והצליל הבוקע ממנו, הצירוף THINK DIFFERENT מעביר מסר כללי ותיאורי של חדשנות מבלי להתייחס לתחום ספציפי.
שקלול המבחנים המפורטים לעיל, הוליך למסקנה שהסימנים אינם דומים דמיון שיש בו להטעות, ולכן הסימן Tick different אושר לרישום.
לא מן הנמנע שהתוצאה היתה שונה לו היה נקבע שהסימן THINK DIFFERENT מוכר היטב.
לקריאת ההחלטה:
רוצים להישאר מעודכנים?
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו